středa 18. května 2011

SSD disk ADATA 64GB Ubuntu 11.04

Při každodenní práci s počítačem mě unavuje stále čekat na počítač dokud nezpracuje moje požadavky. Proto jsem se rozhodl svému černému miláčkovi (Lenovo SL510) zrychlit největší brzdu, která byla pevný disk WD250 SATA 5200 ot/m. Vybral jsem si SSD disk ADATA 64GB SATA, čtení 280MB/s, zápis 270MB/s. Na disk jsem si nainstaloval novou instalaci OS ubuntu 11.04 na který jsem si nahrál svou uživatelskou konfiguraci z předchozího disku (ubuntu 11.04). Systém je svižnější a reáguje na jakýkoliv požadavek ihned. Myslím si, že se investice do SSD disku se vyplatí pokud pracujete každý den několik hodin s počítačem. Pro srovnání předchozí dísk četl cca 40-60MB/s WD2500BEVS SATA. SSD ADATA čte v rozmezí 200-250MB/s.

plusy
-start systému cca 7 vteřin
-rychlost práce v systému
-znatelně rychlejší reakce na veškeré požadavky


mínusy
-IDE NetBeans 7.0 startuje stále pomalu.



Žádné komentáře :

Okomentovat